FAQ

1. Wat zijn de stappen om je huis goed te verkopen?

Er komt best wel wat kijken bij het verkopen van een woning. Tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek zullen we alle facetten van het verkopen van de woning met u doornemen. De belangrijkste stappen zijn alvast: 1. de waardebepaling van de woning. Bij ons krijgt u altijd een gratis waardebepaling. 2. We bepalen samen met u de beste verkoopstrategie. 3. We laten de woning fotograferen, inmeten en eventueel kunnen we ook een mooie video voor u laten maken. 4. We schrijven een aansprekende woning tekst en publiceren deze online. 5. vervolgens maken wij afspraken met potentieel geïnteresseerde kandidaat kopers en koppelen de reacties aan u terug. 6. Biedingen worden met u doorgenomen en de onderhandelingen zullen in nauw overleg met u gevoerd worden, teneinde het beste verkoopresultaat voor u te realiseren. 7. De voorlopige koopakte wordt openmaakt en met u doorgenomen om vervolgens aan de koper ter ondertekening voor te leggen. 8. Na het verstrijken van de bedenktijd en eventuele voorbehouden wordt een afspraak met de notaris gemaakt alwaar de woning zal passeren. 9. Desgewenst hebben we een korte nabeschouwing met u.

2. Welke documenten zijn nodig?

  • Kopie van uw geldige legitimatiebewijs
  • Alle VvE stukken wanneer van toepassing
  • Maandelijkse bijdrage aan de VvE wanneer van toepassing
  • De erfpachtverklaring wanneer van toepassing
  • Uw laatste OZB aanslag
  • Het energielabel
  • Verder ontvangt u van ons een drietal vragenlijsten welke wij ingevuld van u terug ontvangen
  • En tot slot de splitsingsakte indien van toepassing

3. Wat zijn de kosten?

Wij hanteren aantrekkelijke tarieven welke we graag met u doornemen tijdens de kennismaking.

4. Wat zijn de Coronamaatregelen die jullie hanteren tijdens bezichtigingen?

  • Meerdere bezichtigingen per dag kunnen plaatsvinden, mits iedereen zich houdt aan de RIVM-maatregelen en iedereen gezond is
  • Bezichtigingen vinden plaats wanneer de huidige bewoner níet in het pand aanwezig is
  • Bezichtigingen vinden plaats met de makelaar en maximaal twee personen van één huishouden en eventueel de aankoopmakelaar
  • Andere mensen die de woning willen bezichtigen wachten buiten
  • Alle aanwezigen dragen een mondkapje, en daarnaast adviseren we het gebruik van handschoentjes
  • Tussen de bezichtigingen zit 10 minuten zodat de verkoopmakelaar de nodige hygiënemaatregelen kunt nemen
  • Het huis wordt tijdens en in elk geval na elke bezichtiging goed geventileerd

5. Doen jullie ook een gratis waardebepaling?

Ja zeker. Na het kennismakingsgesprek ontvangt u altijd de gratis waardebepaling van ons. U bepaalt zelf echter tegen welke prijs u uw woning te koop wil zetten.

6. Hoe snel kunnen jullie de woning online plaatsen?

Dit kan vaak al binnen een week gebeuren.

7. Doen jullie meer dan alleen op Funda publiceren?

Naast Funda hebben we een eigen website waarop we ons woningaanbod publiceren en we zijn actief op de social media.

8. Kunnen jullie ook helpen met verkoopstyling?

Dat kunnen wij zeker. We kunnen u zelf van advies voorzien of u in contact brengen met een professionele woningstylist.

9. Welke services bieden jullie aan?

Naast veel persoonlijke aandacht bij elke stap van het verkoopproces kunnen wij u tevens bijstaan bij het invullen van de vragenlijsten en het compleet krijgen van het gehele verkoop dossier. We kunnen u assisteren bij het aanvragen van een Energie Label, u adviseren over hoe u uw woning het best kunt presenteren. Verder besteden we veel aandacht aan de verkoopbezichtigingen en nemen hier uitgebreid de tijd voor. We hebben een immer servicegerichte en klantvriendelijke houding naar alle woninggeïnteresseerden.

10. Waarom zou ik voor PR Housing Makelaars kiezen?

Wanneer u uw woning zorgeloos, spoedig en op een plezierige wijze wilt verkopen, dan bent u bij ons aan het juiste adres!