Met bijna 20 jaar ervaring is PR Housing een toonaangevende en betrouwbare en resultaat gerichte verhuurmakelaar in Den Haag en omstreken. Door middel van ons grote netwerk kunnen wij uw woning snel onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep.
Er komt veel kijken bij het verhuren van uw woning, denk aan het bepalen van de juiste huurwaarde, het vinden van de juiste huurders, het screenen van de huurder, contractonderhandelingen en het bepalen van de huurvorm zijn belangrijke stappen in dit proces. We willen u graag van dienst zijn om het verhuren van uw woning zo goed mogelijk te laten verlopen.
De eerste stap in het proces is het inventariseren van uw wensen met betrekking tot de woning. We houden rekening met de duur van een huurovereenkomst, de huurprijs en nog veel meer. Allemaal zaken die wij vooraf met u bespreken om uw wensen en verwachtingen zo helder mogelijk in beeld te krijgen. Hierna zullen wij de woning bezichtigen en verhuuradvies geven op basis van kenmerken als ligging van de woning, kwaliteit, beschikbare vierkante meters en een indicatie van overige huurwoningen in de buurt.
Kiest u ervoor om met PR Housing samen te werken voor het verhuren van uw woning, dan ontwikkelen wij een serviceopdracht waarin alle afspraken rondom de verhuur worden vastgelegd.
Zodra u klaar bent voor de verhuur en het met ons eens bent over de specificaties, bereiden wij de online presentatie van uw woning voor. Dit is een belangrijk onderdeel aangezien een huurder zijn eerste selectie maakt op basis van de foto's en informatie die op Funda beschikbaar is. Daarom bieden we professionele video- en fotografiediensten aan die ook 360 graden foto's en high-end video's kunnen produceren. Hierdoor komt uw woning ook hoog in de zoekresultaten op Funda te staan. Bij PR Housing zullen we verschillende presentatiemogelijkheden toelichten en u adviseren welke het beste bij uw woning past.
Wanneer alle elementen voor de online presentatie zijn verzameld, verschijnt uw woning op Funda. Als eigenaar van de woning ontvangt u een persoonlijke inlogcode, waarmee u de verhuur op Funda kunt volgen. Hierdoor kunt u het aantal pagina bezoeken, hoe vaak de woning is opgeslagen en meer zien. Wij kunnen in overleg met u de woning ook promoten via onze sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram en Linkedin.
De laatste fase van het verhuren van uw woning zijn de bezichtigingen. Zorg ervoor dat de woning netjes en opgeruimd is want u krijgt maar één kans voor de eerste indruk bij de huurder. De bezichtigingen worden uitgevoerd in overeenstemming met de huidige COVID-19 maatregelen. Na de bezichtiging krijgt u van ons feedback over wat de potentiële huurder van de woning vond en of er verdere interesse geuit is.
Zodra wij een bod van een huurder hebben ontvangen, zullen wij de huurder eerst grondig screenen volgens de laatste WWFT wetgeving. Deze informatie wordt aan u gepresenteerd. Als de huurder in overleg met u wordt geaccepteerd, gaan wij over tot het maken van het huurcontract.
Er zijn verschillende soorten verhuur mogelijk. Afhankelijk van uw wensen en de wensen van de huurder stellen wij het huurcontract op volgens de laatste ROZ bepalingen. Wij leggen het concept huurcontract eerst ter goedkeuring aan u voor voordat de huurder deze ondertekent.
Als beide partijen hebben getekend en de huurder de eerste huur en borg heeft betaald, doen we samen met de huurder een check-in. We lopen door het huis voordat we de sleutel overhandigen, we maken foto's van alle kamers en meubels en nemen alle meterstanden van gas, water en licht op. Dit doen wij geheel elektronisch en aan het einde van de keuring ontvangt u een uitgebreid rapport met alle bevindingen van de staat van de woning op dat moment. Dit rapport kan weer gebruikt worden wanneer de huurder de woning verlaat aan het einde van de huurperiode.
Wilt u uw woning ook verkopen en zou u dit traject met ons willen doorlopen? Bel of mail ons voor een kennismakingsgesprek en u ontvangt onze speciale media promotie ter waarde van € 500,-.